Under hösten 2020 har HSP Gripen tillverkat och levererat grip nummer 25 000 sedan starten 1994, naturligtvis i en guldmålad jubileumsutgåva. Gripen köptes av EcoLog med slutanvändare H Norgrens Entreprenad, en skogsentreprenör i södra Hälsingland, till samma pris som den hade när företaget grundades. Nu är Gripen 035 levererad och det firades med tårta ute i skogen!

-Vi på Eco Log tycker naturligtvis att det är riktigt kul att HSP Gripen uppmärksammar detta, och sedan att det blev just vi som lade ordern på den 25 000:e gripen är fantastiskt. HSP Gripen är något som efterfrågas mer och mer från våra kunder och vi tycker det är extra roligt att kunna handla lokalt här i Hälsingland. Nu blev det ju stor spänning även hos oss då vi inte visste vilken säljare som skulle sälja just den skotare som matchade ”guldgripen”. Men redan efter ett par dagar så kom beställningen på en 574F som dessutom skulle levereras här på hemmaplan hos entreprenören Henrik Norgren som köper sin andra 574F på kort tid.  Säger Mikael Frimodig, Försäljningschef på Eco log.

HSP Gripen nöjer sig inte där, just nu slutförs en utbyggnad av både produktions och testkapaciteten vid bolagets produktionsanläggning i Hudiksvall. En utbyggnad som spänner bågen inför framtiden och mot nästa jubileum och säkerställer bolagets position som marknadsledande.

Vi är glada och tacksamma över att efterfrågan på våra produkter är fortsatt hög och ser det som ett kvitto från våra kunder att vi är på rätt väg. Fortsatta satsningar på att höja kapaciteten och automationsgraden var det naturliga valet för oss. Det ger oss möjlighet att producera större volymer med ännu högre kvalitet, säger Tomas Jonsson, VD.

HSP Gripen utvecklar, tillverkar och marknadsför hydraulisk griputrustning för materialhantering under varumärket och produktnamnet Gripen. Huvudsakliga användningsområden är för skogstransport på skotare och lastbilar, för materialhantering och sortering på mark- och anläggningsmaskiner, samt vid hantering av stora volymer i hamnar och på virkesterminaler. Helt enkelt en grip för varje situation. Vi sysselsätter 40 personer och omsätter 70 Mkr per år varav 65 procent exporteras till ett 30-tal länder.

Kontakta oss gärna för mer information
Tomas Jonsson, VD, Tel: 070- 634 66 50
Janolof Joelsson, Försäljningschef, Tel: 070- 621 89 24